Woensdag 22 mei. Matera en alberobello

23 mei 2019 - Matera, Italië

Na een karig maar goed ontbijt vertrokken naar Matera. Slechts 85 km maar toch bijna 2 uur rijden. Matera is een grottenstad die op werelderfgoed lijst staat. Zeker de moeite om te bezoeken. We hebben een paar uur rondgekuierd door de smalle straatjes en een grotwoning bezocht. Ook een in de rots uitgehouwen kerk. Goed dat ze ons hebben verteld dat het een kerk was  we zouden het anders niet geweten hebben .Drie euro voor een grot met hier en daar wat restanten van een fresco. ‘s middags iets gaan eten . Ik had de plaatselijke specialiteit genomen, oortjes in tomatensaus met kalfsgehakt ballen. Oortjes waren het in ieder geval, zo taai als Chris haar handtas. Niet dat ik dat ooit al geprobeerd had, Maar ze gaven me wel die indruk. Na het eten nog even genoten van het uitzicht en verder gereden naar Alberobello. Het trulli dorp gaan bezichtigen. Leuke huisjes.  Ieder met zijn eigen symbooltje op het dak. Die dienen blijkbaar om de bewoners te beschermen. Het helpt in ieder geval niet tegen de toeristen want die lopen er massaal rond. ‘s avonds weer gegeten, varkens vlees dat naar geit smaakte en ik lust geen geit. Blijkbaar was daar geitenkaas in gerold bij het klaarmaken. Beik. Dan weer in het donker naar het hotel. Weer geen succes. Dat ding is echt niet te vinden. Gelukkig hadden we  CityMaps2Go nog. Morgen trekken we verder naar Lecce

1. Ben Dekker:
    23 mei 2019
    Heb je wel wat D&L sauces geprobeerd op dat vlees, gaat dan veel beter waarschijnlijk.
  2. Robert Haak:
    23 mei 2019
    Mooi verhaal Ronals duidelijk en interesssant, ik ga geen oortjes eten